Lähtöpäivä sen kuin lähenee. Kahden viikon päästä tähän aikaan olen Lontoossa ja varmaan suunnittelen mihin sieltä jatkaisin. Ennen lähtöä on kuitenkin vielä asioita hoidettavana. Tärkein ja aikaa vievin on varmastikin muutto. Tämän viikon ohjelmaan kuuluu tavaroiden läpikäyminen, yksi haastattelu sekä kolme yövuoroa. Lauantaina vanhemmat tulevat tyhjentämään tämän kämpän minun tavaroistani. Sen jälkeen minulle jää tänne ainoastaan sänky ja tietokone. Toisaalta tarvitsenko mitään muuta?

 Olen tehnyt alustavia suunnitelmia reitistä. Tuntuu kuin Briteissä vietettävä aika lyhenisi kokoajan. Mutta toisaalta voi olla, että viihdyn siellä niin pitkään kuin tämän hetkinen suunnitelma sanoo. Toisaalta voi olla että löydän itseni jostakin muualtakin. Vanhempani ehdottivat, että olisin esimerkiksi kuukauden Briteissä ja sen jälkeen vaihtaisin Espanjaan. Tämä ehdotus johtuu siitä että olin varmaan 15 kun puhuin ensimmäisen kerran, että haluan lähteä Espanjaan, enkä mihinkään lomarysä paikkaan. Haluaisin nähdä päästä seuraamaan espanjalaisten elämää ja tutustua siihen kulttuuriin. En tiedä miksi se maa on aina kiehtonut minua niin paljon. Katsotaan nyt mihin minun matkani käy.

 Iso-Britanniassa haluan kuitenkin päästä käymään erään kaverini luona Skotlannissa. Oikeastaan siellä vietettävä aika määrittää sen lähdenkö Britanniasta ollenkaan pois, ennen varsinaista interrail osuutta. Kiira ja Pinja tulevat minua katsomaan lokakuun lopussa Lontooseen, eli se on ainoa viikko minkä tiedän varmasti viettäväni jossakin. Pinja saattaa jatkaa siitä minun kaverinani reilille, mutta hän ei ollut vielä tehnyt päätöksiä sen suhteen eilen. Itse interrail alkaa sieltä Lontoosta, mistä se jatkuu Pariisin kautta Madridiin ja sieltä Barcelonaan. Jos en käy siellä Espanjassa ennen tätä, niin saatan kiertää jostain etelämpääkin, mutta katsotaan sitä sitten. Espanjan jälkeen on vuorossa Etelä-Ranska ja Marseille sekä Nizza. Monacossakin saatan poiketa. Sieltä Italiaan. Italiasta haluan nähdä ainakin Milanon ja Venetsian. Myös Rooma kiehtoo minua. Italian jälkeen lähden kohti Suomea. Matkan varrella pysähtelen, sen mitä katson ehtiväni. Takaisin tulen Saksan ja Tanskan kautta ainakin, se että teenkö siinä matkalla vielä jonkin mutkan vai tulenko suoraan, en ole suunnitellut niin pitkälle.

 Ennen lähtöä hoidettavia asioita:

  • Rokotukset
  • Muutto
  • 3 yövuoroa
  • Haastattelu
  • Interrail korttien ostaminen (1 global pass, 1 one country pass / Iso-britannia)
  • Pankkiasiat kuntoon

 Seuraava teksti tulee sitten kun olen Lontoossa.

  ~ Tina ~