Edinburghin varsinainen keskustaa-alue on hyvinkin tasaista, jos kulkee sitä enemmän itä-länsi suuntaisesti kuin pohjoinen-etelä suuntaan. Tänään lähdin vain kävelemään aivan päinvastaiseen suuntaan kuin mihin aikaisemmat päivät ovat minua vieneet. Kun olin radan samalla puolella kuin missä Linna sijaitsee näin vastakkaisella puolella aivan mielettömän upean näköisen rinteen. Rinne meni suurimmaksi osaksi pystysuoraan ylös ja sitä reunisti (niin ylhäältä kuin alhaalta) aidat mutta ylöspääsyn mahdollistamiseksi oli rakennettu portaita muutamiin kohtiin. Kun löysin paikan mistä pääsin radan alitse, löysin myös yhden tämmöisen paikan. Portaat olivat melkoisen jyrkät ja ennen kaikkea pitkät... Menin niihin vielä kaikenlisäksi vapaaehtoisesti, minä joka vihaan portaita... Se kuitenkin kannatti, maisemat olivat niin upeat!

Huomenna ajattelin lähteä sitten hieman tuonne pohjoisen suuntaan kävelemään (oletus on että se on pohjoinen?!?) koska näin vilaukselta niitä maisemia kun palasin takaisin hostellille. Ja huomenna saan seuraani (ainakin näillä näkymillä) australialaisen tytön joka nukkuu minun sänkyni yläpuolella olevassa pedissä. Hän on myös kiertämässä Britanniaa ja hän suuntaa seuraavaksi Lontooseen. Hänen reissunsa ei tosin ole kuulemma aivan yhtä pitkä kuin minun.

Kilometrejä ainakin on tässä kaupungissa päässyt kertymään, enkä laita pahaksi sitä :)

~Tina